Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Четверг, 19.12.2024, 03:17
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Модератор форума: Lam3rok  
    Халілова Ю.О., Олейнікова С.С., доцент, к.держ.упр. ДонДУУ
    Lam3rokДата: Вторник, 25.10.2011, 17:43 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    ПРИЄДНАННЯ УКРАЇНИ ДО УГОДИ ПРО ОЦІНКУ ВІДПОВІДНОСТІ ТА ПРИЙНЯТНІСТЬ ПРОМИСЛОВИХ ТОВАРІВ (АСАА) ЯК ВАЖЛИ-ВИЙ ФАКТОР ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

    Халілова Ю.О.,
    Олейнікова С.С., доцент, к.держ.упр.
    Донецький державний університет управління

    Постановка проблеми. Актуальність розгляду питання подолання технічних бар’єрів у торгівлі продиктована прагненням України інте-груватися у світову економіку, що вимагає гармонізації сучасної сис-теми технічного регулювання та споживчої політики України відпо-відно до норм і правил Європейського Союзу.
    Об’єктивною необхідністю на сучасному етапі є застосування стандартів, технічних регламентів і процедури оцінки відповідності, які сприяють міжнародному обміну товарами і послугами, підвищен-ню якості, продуктивності, ефективності та надійності на всіх рівнях виробництва і торгівлі.
    Загальна мета дослідження – визначити перспективи приєднання України до Угоди про оцінку відповідності та прийнятність про-мислових товарів (АСАА).
    Викладення основних результатів. Важливим напрямом перефо-рмування національної системи стандартизації є приєднання України до Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислових то-варів (АСАА).
    Роботу над цим напрямом було розпочато у 2005 році після при-йняття Європейською Комісією рішення щодо закріплення основних напрямів співпраці на основі Плану дій Україна – ЄС. Одним з них визначено надання Україні допомоги в наближенні національного те-хнічного законодавства до міжнародних та європейських норм [1].
    У 2006 році за участю центральних органів виконавчої влади і пі-дприємницьких структур було визначено та узгоджено з європейською стороною пріоритетні сектори української промисловості (низь-ковольтне обладнання, машини і механізми, прості посудини, що працюють під тиском, електромагнітна сумісність).
    Така співпраця сприяє не тільки взаємному допуску промислової продукції без додаткових випробувань і процедур підтвердження від-повідності, а й переговорному процесу між Україною та ЄС щодо створення зони вільної торгівлі та підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
    Укладення домовленостей такого типу передбачає фактично повну адаптацію національного законодавства до законодавства ЄС [2].
    Але укладення Угоди АСАА може мати як позитивні так і нега-тивні наслідки (рис.).
    Для впровадження системи, що сприятиме підписанню угоди, не-обхідно здійснити наступні заходи [3]:
     прийняти закони України про ринковий нагляд, про загальну безпеку продукції, про відповідальність за дефектну продукцію, які відповідатимуть практиці ЄС;
     прийняти і впровадити технічні регламенти за пріоритетними секторами; стандарти, дотримання яких сприймається як доказ відпо-відності вимогам європейських директив на продукцію, що підпадає під дію Угоди ACAA;
     cтворити незалежні органи з оцінки відповідності в Україні за напрямами АСАА та акредитувати їх;
     приєднатися до Європейської Угоди про акредитацію за пріо-ритетними секторами Угоди АСАА.

    Рисунок – Наслідки підписання угоди АСАА

    Висновки. Пріоритетність підписання угоди АСАА є одним з не-від’ємних факторів для подальшої євроінтеграції України. Націона-льна продукція, що буде охоплена угодою, зможе надходити на ринок країн ЄС, а також країн Європейської асоціації вільної торгівлі (Нор-вегії, Ісландії, Швейцарії та у перспективі країн Середземномор’я) без додаткових випробувань та процедур оцінки відповідності. Але дося-гненню поставленої мети можуть заважати технічні бар’єри між Україною та ЄС, обумовлені невідповідністю національного законо-давства та національної нормативно-правової бази європейським ви-могам; невідповідністю української інфраструктури якості європейсь-ким принципам і підходам; недостатньою конкуренто- та експортосп-роможністю української продукції, що пов’язана з недостатнім тех-нологічним та інноваційним рівнем промисловості; недостатніми те-мпами реформ в сфері технічного регулювання.

    Література
    1. Про програму інтеграції України до ЄС: Указ Президента України від 14.09.00 р. № 1072/2000 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http : // zakon.rada.gov.ua. – (із змін. та допов.).
    2. Проект документу з аналізу політики «Розроблення стратегії у сфері подолання технічних бар’єрів у торгівлі: стандартизація та оцінка відповідності» від 06.05.09 р. – К. : Держспоживстан-дарт України, 2009. – 21 с.
    3. План дій щодо підготовки до підписання Угоди між Україною та ЄС про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів (Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products – АСАА) [Електронний ресурс]. – Режим до-ступу : http: // dssu.gov.ua.
    4. Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки від-повідності: Закон України від 01.12.05 р. № 3164-IV – [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу : http : // zakon.rada.gov.ua.
     
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2024