Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Категории раздела
Мои статьи [59]
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Среда, 15.05.2024, 16:11
    Главная » Статьи » Мои статьи

    ВПЛИВ СУЧАСНИХ БЮДЖЕТНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ НА РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
    ВПЛИВ СУЧАСНИХ БЮДЖЕТНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ
    НА РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА РЕГІОНАЛЬНОЇ 
    ЕКОНОМІКИ


    Пятницька Олександра Олегівна
    аспірантка кафедри менеджменту ЗЕД
    Донецький державний університет управління, м. Донецьк


    Постановка проблеми в загальному вигляді. Невід’ємним аспектом функціонування сфери державних фінансів є виникнення різного ступеня незбалансованостей бюджетних ресурсів та потреб реципієнтів. Зазначена невідповідність призводить до виникнення фінансових розривів: як часових (явних), що спричиняють виникнення дефіциту державного бюджету та його акумульованого показника – державного боргу; так і просторових (прихованих) – як результату неефективного розподілу ресурсів між ключовими та другорядними потребами у бюджетних коштах.
    Проте зростання показників бюджетних розривів як у абсолютних показниках, так і відносно ВВП стало стійкою тенденцією 2005-2009 рр., що призвело до більш ніж потроєння державного боргу України у зазначений період (відповідно з 78 145 757,47 до 301 512 736,92 тис. грн.). Також відбулося зростання частки гарантованого та прямого державного боргу України у ВВП: відповідно з 2,40% та 9,90% у 2007 р. до 9,80% та 24,90% у 2009 р. [1].
    Вирішення зазначеної проблеми потребує розв’язання через оптимізацію розподілу ресурсів держави у часі та просторі, що зумовлює постановку мети дослідження. 
    Мета дослідження полягає у виявленні напрямів бюджетних трансформацій та їх впливу на розвиток національної та регіональної економіки України в контексті сучасних тенденцій функціонування державних фінансів.
    Виклад результатів основного дослідження. До наслідків виникнення часових фінансових розривів державного бюджету належать: витіснення інвестиційних ресурсів підприємств до сектору розміщення ОВДП та збільшення фіскального навантаження на суб’єктів господарювання через необхідність покриття державних видатків, що призводить до стримування регіонального та національного соціально-економічного розвитку.
    Проте згідно ст. 25 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» [2], одним з нововведених вагомих інструментів впливу на функціонування підприємств є відшкодування платникам ПДВ, задекларованого до 01.05.2010 р., підтвердженого перевірками та не відшкодованого до набуття чинності означеного Закону (30.04.2010 р.), шляхом оформлення ОВДП терміном обігу – 5 років з відповідним коригуванням граничного обсягу державного боргу, встановленого на 31.12.2010 р. на рівні 308 315 906,30 тис. грн. 
    Тим не менш, у Проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» [3] не передбачене відображення означеного аспекту в Законі України «Про податок на додану вартість». Так у підпункті 7.7.6. Закону України «Про податок на додану вартість» [4] зазначено, що після проходження встановленої процедури перевірки та на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку визначену у податковій декларації суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку протягом п’яти операційних днів після отримання висновку.
    Проте нововведення, запропоновані у Проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» стосуються інших аспектів Закону України «Про податок на додану вартість». Зокрема, планується установити, що починаючи з 01.01.2011 р. Під час здійснення операцій з підакцизними товарами платник податку одночасно зі сплатою акцизного збору здійснює авансову сплату ПДВ у розмірі 20% суми акцизного збору (підпункт 7.3.10.) [3].
    У 2010 р. запропоновано призупинити дію абзацу «б» підпункту 7.7.2, що наголошує на можливості включення залишку від’ємного значення після відшкодування суми податку, що визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду (в даному випадку – можливості включення суми бюджетного відшкодування), до складу податкового кредиту наступного періоду.
    Також запропоновано внести корективи до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» [5], зокрема – до пункту 22.3.: у 2010-2014 рр. сума від’ємного значення об’єкта оподаткування з податку на прибуток, що утворилася станом на 01.01.2010 р., враховується у складі валових витрат платника податку у розмірі не більше 20% на рік від суми накопичених збитків.
    Крім того, у ст. 61 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» заборонено у 2010 р. [2]: 
    надання відстрочок щодо термінів сплати податкових зобов’язань суб’єктів господарювання за податками і зборами (обов’язковими платежами);
    з деякими винятками – реструктуризацію та списання заборгованості суб’єктів господарювання перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, 
    з деякими винятками – списання пені, яка нарахована внаслідок невиконання суб’єктом господарювання зобов’язань за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі.
    Висновки. Наведені особливості оновленого та проектного законодавства демонструють, що через застосування зазначених інструментів управління державного бюджетного буде значно посилено контроль умов функціонування підприємств України.
    З огляду на деструктивний стан сучасних показників державної фінансової сфери, використання запропонованих інструментів призведе до стримування національного та регіонального економічного розвитку в короткостроковій перспективі з можливістю його зростання в довгостроковій.

    Література
    1. Матеріалу офіційного сайту Міністерства фінансів України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.minfin.gov.ua/file/link/239975/file/SDebt_31_12_2009n.pdf.
    2. Закон України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. №2154-VI. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2154-17&p=1271744093873234.
    3. Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=37590.
    4. Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=168%2F97-%E2%F0&p=1271744093873234.
    5. Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. №334/94-ВР. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=334%2F94-%E2%F0&p=1271744093873234.

    Категория: Мои статьи | Добавил: Lam3rok (13.05.2010)
    Просмотров: 620 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:

    Copyright PBL © 2024