Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Категории раздела
Мои статьи [59]
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Вторник, 14.05.2024, 17:08
    Главная » Статьи » Мои статьи

    СЕЗОННІСТЬ ПОПИТУ ЯК СПЕЦИФІКА ЕКСПОРТУ В КОНДИТЕРСЬКІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

    СЕЗОННІСТЬ ПОПИТУ ЯК СПЕЦИФІКА ЕКСПОРТУ В КОНДИТЕРСЬКІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

    Кузьменко С.С., ДонНУЕТ, м. Донецьк

     

    Міжнародна торгівля завжди була й залишається однією з найбільш розвинутих форм міжнародних економічних відносин. В сучасних умовах динаміка розвитку міжнародної торгівлі є одним з найважливіших індикаторів ефективного розвитку економічної системи і відображає якісні та кількісні зміни, які відбуваються в глобальній системі координат. Особливості розвитку національного господарства в умовах глобалізації багато в чому засновані на характері взаємного впливу та взаємодії окремих галузей національної економіки. Кондитерська галузь України є цілісним, сформованим сегментом харчової промисловості, який має експортну орієнтацію.

    Дослідження особливостей здійснення експорту в кондитерській галузі в сучасних умовах істотно актуалізуються і потребують подальшого розгляду. Метою дослідження є  вивчення сезонності попиту на українські кондитерські вироби при здійсненні їх експорту.

    Сезонність попиту є специфічною особливістю експорту в кондитерській галузі України. В 2009 р. спостерігаємо тенденцію до підвищених обсягів збуту шоколадних, мучнистих і цукристих виробів в травні (6,9427 млн. дол.), вересні (9,5315 млн. дол.) і грудні (9,8845 млн. дол.). Це пов'язано із сезонністю попиту, тому що на цей час приходяться основні свята (травневі свята, Великдень, день Знань, день Учителя, Новий рік) [1].

    У лютому, червні і листопаді відбувається різке зниження попиту на продукцію. Експорт українських кондитерських виробів  в 2009 р. в ці місяці склав 0,1177 млн. дол., 4,4718 млн. дол. і 4,4716 млн. дол. Відповідно (Рисунок 1). У цей час необхідно стимулювати продажі: влаштовувати акції, безкоштовні дегустації, знижки дистриб'юторам, рекламу, а також необхідно постійно здійснювати пошук нових ринків збуту.

     

    Рисунок 1 – Щомісячна динаміка обсягів експорту кондитерської продукції України в 2009 р.

     

    Що стосується долі кожного місяця в загальній структурі експорту, можна спостерігати аналогічні результати. В 2009 р. найбільший обсяг експортної продукції помітний у грудні (16,8%), вересні (16,2%) та травні (11,8%) [2]. Найменшу долю в річній структурі експорту галузі складають такі місяці: лютий – 0,2%, січень – 3,6% і березень – 3,8% (Рисунок 2).

    Динаміка експорту кондитерської продукції по товарних групах в 2009 р. також має практичне значення. До травня росте обсяг продажів усіх видів продукції, але найбільшим попитом користується карамель. У липні росте попит на екструзію (хлібці, «Мікс», «Бам-Бук») [1]. У вересні обсяг продажів цукерок перевищує обсяг продажів карамелі, спостерігається також ріст попиту на печиво, глазур, шоколадну плитку. До листопада відбувається зниження попиту на всі товарні групи продукції, а в грудні спостерігається ріст.

    Рисунок 2 -  Доля кожного місяця року в структурі експорту кондитерської продукції України в 2009 р., %

     

    Таким чином, у своїй збутовій політиці підприємствам кондитерської галузі необхідно враховувати сезонність попиту, стимулювати продаж продукції при зниженні попиту, виводити на ринок більше тієї продукції, що у даний момент користується підвищеним попитом, і тимчасово зменшувати виробництво продукції, що у даний період переживає зниження попиту. Основним гравцям галузі доцільно більше зосередиться на просуванні такої продукції як карамель, цукерки, глазурі, печиво.

     

    Література

    1.    Юрченко, Н. Подорожает ли сладкая жизнь? [Текст] / Н. Юрченко // Товар лицом. – 2009. - №3. – С.10-13.

    2.   Державний комітет статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: <http://www.ukrstat.gov.ua>

     

    Категория: Мои статьи | Добавил: Lam3rok (11.05.2010)
    Просмотров: 1285 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:

    Copyright PBL © 2024