Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Четверг, 14.11.2024, 08:30
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    КОМУНІКАЦІЙНІ ВАДИ НЕФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ
    Lam3rokДата: Воскресенье, 03.11.2013, 20:21 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    КОМУНІКАЦІЙНІ ВАДИ НЕФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ МІЖНАРОДНОГО ХОЛДИНГУ СФЕРИ ТУРИЗМУ

    Чернобаєва С. В., студентка ОКР "магістр"

    Науковий керівник: Драгомірова Є.С., к.е.н., доцент

    Донецький державний університет управління

    м. Донецьк, Україна

    Постановка проблеми в загальному вигляді. Актуальність теми дослідження обумовлена динамічною інтеграцією комунікацій в висококонкурентне бізнес середовище, до якого належить й сфера туризму. Специфіка туристичного бізнесу та його ресурсна база, що побудована та спрямована на людину, вказують на першочерговість впровадження норм та стандартів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) саме компаніями в сфері туризму. Розробка й реалізація дієвих програм з КСВ передбачають підведення підсумків та звітування щодо результатів, що в сукупності оприлюднюється як не фінансова звітність компаній – документально оформлена сукупність даних компанії щодо принципів та методів співпраці з групами впливу, результатів діяльності компанії в економічній, соціальній та екологічній сфері. Отже, звіт з результатів КСВ є комунікативним інструментом компанії, дослідження комунікативних вад та перспектив використання якого стало метою дослідження.

    Згідно визначення Глобальної ініціативи зі звітності (GRI – Global Reporting Initiative) термін «звітність зі сталого розвитку» означає звітність, яка охоплює одночасно економічні, екологічні та соціальні аспекти діяльності організації [1].

    Мета дослідження. Доцільним представляється дослідження вад нефінансової звітності на прикладі діючого міжнародного холдингу ТОВ «Tez Tour».

    Викладення основних результатів. Нефінансова звітність є одним з комунікативних інструментів холдингу, основною вадою якого є те, що він може виступати як інструментом звітності, внутрішньої комунікації для підтримки корпоративної культури, а також маркетинговим інструментом просування послуг холдингу на міжнародний ринок. Сукупність вказаних вад дозволяє довести бажану інформацію не лише до цільової аудиторії, а до всього комунікативного кола, основу якого складають споживачі послуг та конкуренти.

    Впровадження КСВ та ведення нефінансової звітності – конкурентна перевага компаній на світовому ринку послуг. Масштаб програм в рамках реалізації КСВ, їх фінансування, ефективність, а в подальшому, – зворотній зв'язок, становлять інтерес конкурентів, тому зазвичай, ідея програм має секретний характер.

    Для підвищення ефективності реалізації комунікативних вад в рамках реалізації КСВ холдингу «Tez Tour» можна виділити певні напрями.

    По-перше, розпочати ведення нефінансової звітності у відповідності до світових стандартів (GRI, ISO 26000, SA 8000 та інш.), яка б розкривала всі аспекти та результати проваджуваних заходів. Якісно представлена звітність здатна підвищити/відтворити рівень довіри до компанії. Для визначення переваг ведення нефінансової звітності було проведено експертне он-лайн опитування «Стан нефінансової звітності в Україні» у квітні–травні 2010 року серед менеджерів, відповідальних за підготовку нефінансових звітів в Україні (рис. 1).

    Рис. 1. Вигоди отримані компаніями України від підготовки нефінансового звіту, 2010 р. [1]

    Як видно з рисунку, нефінансова звітність для соціально відповідальної компанії має свої вигоди, але й значну частку ризиків (рис. 2). За даними журналу Hallmarker, який щорічно проводить рейтингування компаній, представлених на ринку України, що реалізують КСВ, виділяє «Tez Tour» як соціально відповідальне підприємство. В той же час, офіційний сайт холдингу «Tez Tour» не містить інформації щодо реалізації концепції КСВ. Таким чином, наочним представляється упущення можливості використання не фінансової звітності щодо поширення інформації про компанію. Цю функцію виконує Hallmarker, рейтинг якого побудований за

    міжнародними стандартами, <…учасники оцінюються виключно за кількісними показниками і в повному обсязі коштів, спрямованих на благодійну діяльність…> [2].

    Рис. 2. Порівняння переваг та ризиків нефінансової звітності

    По-друге, диверсифікувати об’єкти комунікацій, а саме: перенаправити соціальні програми, ознайомчі тури не лише на представників мас-медіа, а й керівників підприємств, можливо блогерів та активних користувачів мережі Інтернет, що дозволить не лише кількісно, а й якісно урізноманітнити контактну аудиторію. Холдинг має досвід організації промо-турів для працівників мас-медіа, але статистика щодо їх ефективності та результативності майже відсутня через «розмитість» цілей заходу та специфіку відбору цільової аудиторії.

    Про високий ступінь обізнаності споживачів щодо загальної діяльності «Tez Tour» свідчить опитування, яке провело агентство маркетингових досліджень Profi Online Research [3]. 1200 ПЕРЕВАГИ РИЗИКИ 2. будує довіру до компанії з боку різних груп впливу - створення партнерств; - залучення інвестицій; 4. підвищує готовність компанії до роботи на міжнародних ринках Формування іміджу компанії 1. Можлива критика 2. Дилетантизм і невігластво 3. Ресурсовитратність 4. Достовірність даних Вивчення звітності фахівцями різного профілю. 3. підвищує прозорість компанії - ефективна оцінка довгострокових ризиків; - збільшення капіталізації компанії; - зменшення вартості фінансового ресурсу. 1.дозволяє розбудувати процес управління компанії; аналіз стратегії; оцінка нефінансових ризиків; оцінка ролі та впливу компанії на суспільство;

    респондентів міст-мільйонників продемонстрували досить високу ступінь поінформованості щодо діяльності тур агентів, перше місце серед яких посів холдинг – 51% респондентів (рис. 3) [4].

    Рис. 3. – Результати опитування респондентів щодо поінформованості відносно діяльності тур агентів

    Висновки. Отже, зважаючи на високу конкуренцію та динамічність розвитку сфери туризму, холдингу «Tez Tour» слід впроваджувати не фінансову звітність для збільшення поінформованості та обізнаності щодо діяльності холдингу, підтримки рівня довіри та лояльності споживачів, піднесення корпоративної культури на міжнародний рівень у відповідності до стандартів світового рівня.
     
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2024