Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Суббота, 18.05.2024, 10:06
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Форум » Конференції молодих вчених і студентів » «Розвиток міжнародних економічних відносин і ЗЕД в сучасних умовах» » ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПІДТРИМКИ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ (Циналєвська І.А.)
    ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПІДТРИМКИ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ
    Lam3rokДата: Воскресенье, 03.11.2013, 20:20 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПІДТРИМКИ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА : НАЦІОНАЛЬНИЙ ТА РЕГІОНАЛЬНИЙ РІВНІ

    Циналєвська І.А., аспірант

    Інститут проблем ринку та економіко-екологічних НАН України

    м. Одеса, Україна

    Постановка проблеми в загальному вигляді. На сьогоднішній день, стрімкий розвиток інформаційних технологій надає можливість спрощення процесу міжнародних комунікації, що в умовах України означає можливості щодо трансформації структури експорту із сировинно-орієнтованого до експорту послуг і товарів із більшою часткою доданої вартості. Застосування новітніх інформаційних технологій надає можливості позиціонування власної продукції в мережі Інтернет та, як наслідок, ведення електронної торгівлі із партнерами з-за кордону практично для будь-якого підприємства, в тому числі і представників малого та середнього бізнесу. Процес розгортання зовнішньоторговельної діяльності для суб’єктів МСП в умовах браку матеріальних та інформаційних ресурсів і міжнародного досвіду є занадто ускладненим, відтак, в умовах України такі підприємства практично не можуть самостійно претендувати на вихід на міжнародні ринки та налагодження господарських контактів за кордоном.

    Загальна мета дослідження полягає в дослідженні зарубіжного досвіду застосування різноманітних інструментів державної та регіональної політики підтримки експортної діяльності для суб’єктів малого та середнього підприємництва (МСП).

    Викладення основних результатів. Слід зазначити, що зміщення акценту зовнішньоторговельної політики з необхідності підтримки великих промислових підприємств на рівень малого та середнього підприємництва постає новітньою тенденцією в зовнішній політиці таких країн, як Австрія, Великобританія, Іспанія, Чехія, Китай, Канада. Необхідність адаптації національної політики до умов міжнародної конкурентної економіки об’єктивно обумовленими двома основними чинниками, зокрема можливістю ведення електронної торгівлі з іноземними контрагентами та успішним досвідом таких країн, як Німеччина, США та Китай. Наприклад, питома частка продукції, що поставлялася на експорт суб’єктами малого та середнього підприємництва (МСП) лише землі Баварія склала 38% від вартості експорту Німеччини за 2011рік, при чому у загальній структурі підприємств Баварії частка суб’єктів МСП складає 98%.

    Пошук оптимальних інституційних основ сприяння експортній діяльності для МСП зумовлює застосування в різних інструментів державної та регіональної політики, які набувають різноманітних форм від фінансової допомоги (програми часткового або повного кредитування, страхування експортних поставок, компенсація лізингових та факторингових операцій тощо), інформаційного та/або консультаційного забезпечення (від фінансування консультацій зі започаткування експортної діяльності до повного інформаційно-координаційного забезпечення їх діяльності в рамках діяльності спеціалізованих інститутів). Консолідація видів і форм державної підтримки розвитку експортної діяльності для суб’єктів МСП потребує упорядкованості в рамках розроблених загальнодержавних, регіональних та галузевих програм.

    В статті 15 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва в Україні» (надалі - Закону)

    наведені сфери, в яких запроваджується державна підтримка, зокрема, серед інших є підтримка малого та середнього підприємництва, що провадять експортну діяльність. Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України (від 28.08.2013р. № 641-р) схвалено Концепцію «Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки», в якій наведені два альтернативні варіанти відповідної програми: здійснення заходів в рамках діючих регіональних та галузевих програм, які, в тому числі частково дотичні питань розвитку малого та середнього підприємництва, або розробка та виконання нових програм в рамках положень Закону. Разом із тим, будь-який варіант Концепції (на даному етапі свого формування) має суттєву ваду, яка у кінцевому випадку може зашкодити її ефективній реалізації – це відсутність належного інфраструктурного середовища ведення експортної діяльності, а саме експортного кредитного агентства, що займалося б наданням експортної кредитної та страхової (часткової або повної) допомоги суб’єктам МСП. Крім того, в даній редакції Концепції відсутній підхід до сегментації проблем, що виникають для різних суб’єктів МСП в процесі ведення експортної діяльності, зокрема: для підприємств, що вже є суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності існує необхідність актуальної інформаційної підтримки щодо конкретних риків; та для підприємств, що є потенційно міжнародно конкурентоспроможними існує потреба у комплексній консультаційній підтримці, що включає деталізовану інформацію про те, які заходи є необхідними для початку експортної діяльності.

    Висновки. Очевидним є те, що експортна діяльність, на відмінно від ведення внутрішньої торгівлі, пов’язана із додатковими витратами часу на оформленням документів, та потребує відповідних знань і навичок спілкування з іноземними партнерами. Відтак, основними бар’єрами на шляху розвитку експортної діяльності для суб’єктів

    СМП є відсутність інформації, непідготовленість персоналу підприємства до ведення зовнішньоторговельної діяльності та брак фінансових ресурсів. Разом із тим, ведення експортної діяльності для суб’єктів малого підприємництва означає розширення ринків збуту та активізацію комунікаційного процесу, результатом якого може стати обмін досвідом та пошук ідей, спрямованих на покращення власної продукції, що, в кінцевому випадку може призвести до підвищення її конкурентоспроможності, як на власному ринку, так і на закордонних ринках. Відповідно до необхідності розвитку експортної діяльності для суб’єктів МСП для органів державної управління (в тому числі і в регіонах України), організацій з підтримки підприємництва та науковців постає актуальне завдання – необхідність розробки загальнодержавних та регіональних програм стимулювання експортної діяльності у тих сферах господарської діяльності, що відносяться до пріоритетних з точки зору розвитку інформаційних технологій, впровадження інновацій та надання послуг.

    Список літератури

    1. Закон України «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва в Україні» від 22.03.2012р. № 4618-VI. — [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4618-17.

    2. Концепція «Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки» від 28.08.2013р. №641-р. — [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/641-2013-%D1%80.
     
    Форум » Конференції молодих вчених і студентів » «Розвиток міжнародних економічних відносин і ЗЕД в сучасних умовах» » ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПІДТРИМКИ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ (Циналєвська І.А.)
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2024