Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Вторник, 07.01.2025, 10:10
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    НАСЛІДКИ ВСТУПУГРЕЦІЇ ДО ЄС
    Lam3rokДата: Воскресенье, 03.11.2013, 19:26 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    НАСЛІДКИ ВСТУПУГРЕЦІЇ ДО ЄС – МОЖЛИВИЙ СЦЕНАРІЙ ДЛЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

    Іщенко А.І., студентка ОКР «бакалавр»

    Науковий керівник: Дєліні М.М., к.е.н., доцент

    Донецький державний університет управління

    м. Донецьк, Україна

    Постановка проблеми в загальному вигляді. Економіка України на даному етапі розвитку має ряд проблем: нестабільність державних фінансових показників та грядущі зміни, які очікують на країну у разі вступу до Європейського союзу. У зв’язку з цим існує багато суперечок, щодо можливого наступу економічної кризи в Україні, яка може мати тенденцію фінансового становища Греції 2010-го року.

    Загальна мета дослідження – виявити можливі шляхи розвитку подій в Україні шляхом дослідження головних причини розв’язку кризи в Греції та зіставити їх з головними показниками України та їх динамікою за останнє п’ятиріччя.

    Викладення основних результатів. На основі багатьох суперечок можна сказати, що існує думка про те, що вступ України до ЄС може призвести до незворотних наслідків. Проблеми, що існують, можуть тільки посилитися під закулісним натиском найсильніших членів союзу.

    Як пояснив в інтерв'ю журналу «Біржовий лідер» провідний канадський експерт Академії Forex та біржової торгівлі Masterforex-V Євген Ольховський, «після вступу Греції в єдину Європу ставки по грецьким боргам різко знизилися і запозичення стали доступні. Адже кожен знає, що поява легких грошей не веде до добра, завжди знаходяться приводи їх витратити. Олімпіада, Євробачення, збільшення зарплат держслужбовців і соціальних виплат, активну

    участь в НАТО, підтримка фінансових груп – туди європейські гроші потекли широкої повноводною річкою».

    Це природним чином призвело до розбалансування бюджету, зростання дефіциту, який швидко перевищив 10% ВВП. При цьому країна була позбавлена можливості коригувати ситуацію звичними способами - за рахунок грошової емісії та ослаблення національної валюти. Гроші друкували вже не Афіни. Залишився тільки одне джерело коштів – зовнішні запозичення [1].

    Деякі аналітики висловлюють свою думку про те, що і Україна йде по цьому шляху. Кілька років тому показники дефіциту бюджету були близькі до грецьких. За перше півріччя 2013 цей показник становить 3,5% від ВВП, в порівнянні з показником минулого року в 1%, тобто збільшення відбулося на 3,4 рази. За підсумками цього року дефіцит бюджету може досягти показника в 5% від ВВП.

    Як змінювався цей показник на протязі декількох років можна простежити на рис. 1.

    C:\Users\Ann\Desktop\image002 (1).gif

    Рис. 1. Динаміка граничного розміру державного боргу України за період 2008-2012рр, тис.грн.

    За даними рисунку можна зробити висновок , що дефіцит не має явної тенденції в одну сторону. Перехід в 2011 р. до позитивних змін

    не зберігається в 2012 р. І вже з наявного прогнозу на 2013 рік можна впевнено сказати, що ситуація погіршується.

    Ситуація досить нестабільна і покриття здійснюється в основному за допомогою зовнішніх запозичень у таких організацій як МВФ і ЄС. Відносини , які склалися на даний момент з МВФ наступні. У період 2008-2009 рр. Україна отримала від МВФ кредити на суму близько 14,3 млрд. дол. Кошти, що були отримані, виплачуються до теперішнього часу. Платежі в основному проходять справно, регулярно, в повному обсязі. Але, щоб ця тенденція зберігалася, необхідні нові кредити для погашення старих. Ще один спосіб – розміщення державних валютних облігацій на зовнішньому ринку. З цього породжуються нові зобов'язання – виплачувати відсоток власникам цінних паперів. Отже, нинішній уряд має намір звернутися знову до МВФ за тією ж сумою, і існує можливість отримання макрофінансової допомоги від ЄС у розмірі 610 мільйонів євро.Поки ситуація із зовнішнім боргом допустима, але її тенденція змушує подумати про фактор ризику економіки – дефолту.

    Динаміку державного боргу України за останні роки зображено на рис. 2.

    C:\Users\Ann\Desktop\image002.gif

    Рис. 2. Динаміка державного боргу України з 2004-2012 рр.

    З рисунку ми бачимо постійну тенденцію до збільшення цього показника. Така ситуація для України має вже хронічний характер. Починаючи з 2008 країна захопилася кредитами. З ростом ВВП росте і борг. Велика частина державних грошей іде на обслуговування зовнішніх боргів і відсотків по них. Таким чином боргове навантаження може викликати інфляцію, збільшує ймовірність економічної нестабільності і кризи.

    Одним з останніх способів закриття нехватки коштів у бюджеті – віддавати свої золотовалютні резерви. Але з цим у країні також виявляються проблеми.

    Золотовалютні резерви України скоротилися на 5,7 %. «На їх динаміку найбільшим чином вплинули залучення уряду України на внутрішньому і зовнішньому ринках (882 млн. дол.), платежі за державним та гарантованим державою боргом (475 млн. дол.), що здійснювалися урядом України своєчасно і в повному обсязі, а також інтервенції Національного банку України ( -582,5 млн.дол.)», - повідомляє Нацбанк. Подібний результат став семирічним мінімумом – так, на кінець 2006 року резерви становили 22,256 млрд. дол.

    У грудні 2012 року резерви впали на 3,3 % - до 24,546 млрд.дол., в цілому за 2012 рік – на 22,8 %, або на 7,248 млрд.дол. (з 31,795 млрд.дол.) [2].

    Висновки. Від інтеграції України з ЄС очікують вирішення багатьох проблем. Греція для України є найяскравішим прикладом того, що її очікує від нового членства в цій організації:економіки сильних країн поглинають тих, що слабше. Нинішній стан економіки все частіше дозволяє припуститиідею про можливу кризу, зростання зовнішнього боргу,зниження запасу золотовалютних резервів, збільшення показника дефіциту державного бюджету. Якщо покласти важіль управління на фінанси інших держав, то можна тільки посилити свої внутрішні проблеми, піддатися ще більшому впливу із

    зовні. І у випадку цього Україна буде звертатися знову до того ж ЄС і МВФ,які будуть надавати допомогу, але на дуже жорстких умовах. Що потягне за собою небажані для населення реформи, відсутність соціальних програм, приріст безробіття.

    Список літератури

    1. Греция: хронология кризиса — что ожидает Украину // Биржевой лидер – [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://hvylya.org/news....u.html.

    2. ЗолотовалютныерезервыУкраиныпродолжаютсокращаться–[Электронный ресурс]. – Режим доступу:http://ubr.ua/finances/macroeconomics-ukraine/zolotovalutnye-rezervy-ukrainy-prodoljaut-sokrashatsia-256615.
     
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2025