Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Среда, 18.12.2024, 12:36
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Модератор форума: Lam3rok  
    Штейнбрехер Д.О., НАУ ім. Жуковського, ХАІ
    Lam3rokДата: Вторник, 25.10.2011, 22:29 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ СТРАТЕГІЧНОГО
    МЕНЕДЖМЕНТУ ДЛЯ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТВА
    НА МІЖНАРОДНИЙ РИНОК

    Штейнбрехер Д.О.
    Національний аерокосмічний університет
    ім. Н.Е. Жуковського “ХАІ” м. Харків.

    Постановка проблеми На сьогоднішній день економісти відзна-чають розвиток України поглибленням ринкових процесів, збільшен-ням конкуренції, розвитком товарно-грошових відносин та глобаліза-цією товарних ринків. Зовнішньоекономічна діяльність нашої держави стала важливою складовою, що формує структуру, динаміку, ста-більність національної економіки. Нашій країні важливо реально оці-нювати сучасне і можливе майбутнє місце в світовій економіці, вра-ховуючи власні інтереси та специфіку мети розвитку. Діяльність України в умовах жорсткої міжнародної конкуренції багато в чому залежить від якості прийняття управлінських рішень у сфері зовніш-ньоекономічної діяльності. В такому контексті актуальною є тема ро-звитку механізмів управління зовнішньоекономічною діяльністю під-приємств, що дозволять державі надалі успішно інтегруватися в сві-тове господарство.
    Метою дослідження виступає систематизація концептуальних засад використання інструментів стратегічного менеджменту для об-ґрунтування виходу підприємства на міжнародний ринок.
    Викладення основних результатів. Вихід підприємства на міжна-родний ринок тісно пов'язаний із стратегічним управлінням, і вимагає впровадження нових систем стратегічного менеджменту. Для підпри-ємств, які націлені на міжнародну діяльність, необхідно створити си-стему міжнародного стратегічного менеджменту. Вона включає роз-робку стратегії (стратегічне планування), реалізацію стратегії, а також стратегічний контроль. Стратегія управління зовнішньоекономічною діяльністю розробляється на тривалу перспективу, яка дає можливість своєчасно реагувати на зміни внутрішнього і зовнішнього середовища. В цьому випадку стратегія управління виступає як інструмент досягнення цілей підприємства. Таким чином метою дослідження є об-ґрунтування необхідності використання сучасних інструментів стра-тегічного менеджменту для ефективної діяльності підприємства на міжнародному ринку.
    Викладення основних результатів.
    На першому етапі виділимо основні причини виходу підприємства на міжнародний ринок, серед яких:
    - пошук більш високої прибутковості бізнесу;
    - просування товарів на ринки інших країн, розширення збуту;
    - розвиток міжнародної спеціалізації та кооперації для підвищення ефективності бізнесу;
    - вирішення проблем зниження попиту на внутрішньому ринку;
    - продовження життєвого циклу товару;
    - отримання визнання та престижу закордоном;
    - освоєння передового досвіду ведення міжнародного бізнесу, на-вчання та підвищення компетентності персоналу фірм.
    Стратегічне планування виходу підприємства на міжнародний ринок представляє собою створення конкретного довгострокового плану досягнення цілей. Процес вибору стратегії включає такі основні кроки:
    1. Стратегічний аналіз і прогностичне забезпечення.
    2. Визначення мети і завдань підприємства.
    3. Варіантна розробка стратегії (власне стратегічне планування).
    4. Реалізація.
    5. Контроль за виконанням.
    6. Оцінювання і коригування стратегічного плану.
    Кількість і зміст етапів розробки стратегічних планів, а також сама їхня форма можуть істотно змінюватися залежно від конкретних умов та мети діяльності підприємства.
    Для визначення стратегії і тактики діяльності першочерговим є визначення способу виходу підприємства на зовнішній ринок. По-перше, необхідно проаналізувати умови міжнародного ринку, на яко-му буде функціонувати підприємство.
    По-друге, підприємству необхідно визначити особливості влас-ного товару: фірмова продукція чи товар рядової якості, необхідність технічного обслуговування, можливі труднощі експортування. І, по-третє, проаналізувати особливості власної діяльності – мета діяльно-сті на зовнішньому ринку, наявність досвіду роботи в міжнародному просторі, рівень розвитку ресурсного потенціалу. Необхідність даного етапу полягає в тому, що лише деякі компанії готові витрачати значну частину ресурсів на міжнародні операції, фірми можуть просто не мати у своєму розпорядженні коштів, достатніх для швидкого розгортання діяльності за кордоном. Як наслідок, виникає необхідність формування чіткого плану поетапного нарощування своєї участі у міжнародному бізнесі.
    В результаті такого всебічного аналізу стратегія виходу на зовні-шній ринок стає більш чіткою, за умов визначення власних можливо-стей та потреб і умов ринку. В залежності від ступеня невизначеності в плануванні, тимчасових орієнтацій ідей планування та їх меж, в сві-товій практиці використовують різні типи планування ЗЕД. Таким чином, для подальшого створення певної стратегії діяльності необ-хідно визначити тип стратегії розвитку підприємства. В галузі ЗЕД виділяють три основні типи: насиченість ринку, диференціація про-дукту, диверсифікація виробництва.
    1. Насиченість ринку. Мета даної стратегії полягає в забезпеченні економічного росту на освоєних ринках з традиційними товарами. Ця мета може бути досягнута за рахунок зниження стягнень та під-вищення якості товарів.
    2. Диференціація продукту. В свою чергу можливі два варіанти даної стратегії:
    - імпортується товар, відомий за кордоном, але не відомий у своїй країні, або налагоджується його виробництво на основі здобутої ліце-нзії;
    - експортується товар, освоєний у своїй країні, але не відомий на іноземному ринку, чи налагоджується виробництво даного товару за кордоном.
    3. Диверсифікація виробництва. Дана стратегія передбачає початок виробництва за кордоном принципово нової продукції, раніше не властивої для підприємства. В результаті диверсифікації створюються кращі умови для господарського маневру, розширюються можливості впливу на економіку підприємства несприятливої світової гос-подарської коньюктури, в тому числі погіршення "умов торгівлі". Цим самим скорочується ризик, характерний для вузькоспеціалізованих фірм.
    Необхідно зазначити, що принципи управління стратегічною дія-льністю підприємством включають також взаємозв'язок міжнародних операцій даної компанії з міжнародним бізнесом у цілому, та застосу-ванням загальних ідей і концепцій менеджменту у всіх формах зов-нішньоекономічної діяльності. Виходячи на міжнародні ринки, кож-ному підприємству необхідно насамперед вибрати найбільш придат-ний вид зовнішньоекономічної діяльності. Існують різноманітні кла-сифікації видів зовнішньоекономічної діяльності, оскільки в різних випадках можуть використовуватися різноманітні критерії. Основою регулювання діяльності підприємств України на зовнішніх ринках є Закон "Про зовнішньоекономічну діяльність".
    Висновки. Таким чином можна зробити висновок, що зовнішньо-економічна діяльність буде найбільш успішною лише в тому випадку, якщо вихід підприємств на міжнародні ринки буде не тільки добре продуманий, всебічно обґрунтований, але і випливатиме з довгостро-кових цілей. В результаті використання представлених інструментів стратегічного менеджменту підприємство може створити такий стра-тегічний план виходу на міжнародний ринок, який дозволить йому отримати високу прибутковість бізнесу, просунути свій товар на рин-ках інших країн та розвинути міжнародну спеціалізацію. Стратегічне планування підвищує якість управління, приводить його у відповід-ність до вимог швидких і часто непередбачуваних змін у зовнішньому середовищі. Це дозволяє підприємству використовувати свою зов-нішньоекономічну діяльність для зниження витрат, збільшення мас-штабів виробництва і використання відмінностей у законодавстві різ-них країн для отримання різних пільг. Впровадження новітніх ін-струментів стратегічного менеджменту ЗЕД – необхідна складова ви-ходу підприємства на міжнародний ринок.
     
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2024