Lam3rok | Дата: Вторник, 25.10.2011, 22:14 | Сообщение # 1 |
Зло
Группа: Администраторы
Сообщений: 209
Статус: Offline
| ПРОБЛЕМИ ЗДІЙСНЕННЯ ТА ОБЛІКУ ОПЕРАЦІЙ РЕІМПОРТУ
Ольхова А.В., Коняхіна Т.В., к.е.н., доцент Донецький державний університет управління
Постановка проблеми. Проблеми операцій реімпорту є важливим питанням на сьогодення у зв’язку з підготовкою нового Митного кодексу України, в якому мають бути вказані всі важливі аспекти щодо реімпортних операцій. Основними аспектами, на яких наголошується у дослідженні, є особливості обліку реімпортних операцій, плановані зміни у законодавстві стосовно реімпорту та особливості опо-даткування і повернення сум мита. Метою дослідження є аналіз діючого Митного кодексу та зако-нопроектів у питаннях реімпорту, наведення правил обліку реімпорт-них операцій та висвітлення проблем оподаткування. Викладення основних результатів. Реімпорт, згідно Митного ко-дексу України, - митний режим, відповідно до якого товари, що по-ходять з України та вивезені за межі митної території України згідно з митним режимом експорту, не пізніше ніж у встановлений законодавством строк ввозяться на митну територію України для вільного обігу на цій території. Цей строк дорівнює одному року. У новому законопроекті планується змінити цей термін в два рази, тобто до шести місяців. Згадаємо основні причини, відповідно до яких товар, раніше ек-спортований українськими підприємствами, може бути реімпортова-ний [1]: товар не використовувався за межами України з метою одержання прибутку; товар ввозиться у тому ж стані, в якому він перебував на момент вивезення (експорту), крім змін внаслідок природного зношення або втрат за нормальних умов транспортування та зберігання, а також інших випадків, що визначаються Кабінетом Міністрів України; товар, стан яких змінився внаслідок аварії або дії обставин непе-реборної сили, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили в установленому Державною митною службою порядку, може також бути оформлений у митному режимі реімпорту; - товар, щодо якого проводилися операції з передпродажної під-готовки (захист від корозії, боротьба із шкідниками, сортування, па-кування, маркування, тестування) чи який був підданий дрібному ре-монту, за умови, що такі дії не змінили його вартості, визначеної на момент вивезення (експорту), та кодів згідно з УКТЗЕД. Слід відмітити, що скорочення терміну повернення товару - це позитивний момент для українського виробника, адже, судячи з того, що товар, який піддався змінам внаслідок природного зношення або втрат за нормальних умов транспортування та зберігання, може втра-чати свої якості с часом, то за півроку «псування» товару буде мен-шим, ніж за рік. Природа реімпорту обумовлена різноманітною практикою коме-рційної діяльності. Реімпорт виникає внаслідок забракування первіс-ним імпортером товарів, розірвання угоди з тієї або іншої причини. Предметами реімпорту можуть ставати товари, які були завезені на консигнаційні склади, але не знайшли кінцевого покупця. Те саме може траплятися з виробами, зокрема високотехнологічними, які ви-ставлялися на аукціонах, але не були реалізовані. Розширення участі України у подібних торговельних акціях, як і взагалі в процесах між-народної торгівлі, об’єктивно зумовлює й почастішання операцій по-дібної природи [2]. Реімпортні операції у контексті обліку зовнішньоекономічної діяльності має свої особливості. Вони обумовлені тим, що в разі ре-імпорту товарів протягом одного року (а планується протягом 6 міся-ців) з дати їх експорту суми вивізного (експортного) мита, сплачені при їх експорті, повертаються власникам цих товарів або уповнова-женим ними особам на підставі їх заяв. Повернення зазначених сум здійснюється за рахунок Державного бюджету України органами Державного казначейства України за поданням відповідних митних органів [1]. Окрім того, особа, що переміщує товари в режимі реімпорту, сплачує суми, одержані експортером як виплати або за рахунок інших пільг, наданих під час вивезення (експорту) цих товарів, а також про-центи з цих сум, нараховані за обліковою ставкою Національного ба-нку України [1]. Тому облік операцій реімпорту має свої особливості і ведеться наступним чином [3] (табл.). Слід зауважити, що ввезення на митну територію України раніше експортованих підакцизних товарів (продукції), у яких виявлено недоліки, що перешкоджають реалізації цих товарів на митній тери-торії країни імпортера, для їх повернення експортеру не є об’єктом оподаткування акцизним податком. Такі підакцизні товари (продукція) ввозяться їх продавцем (експортером) без подальшої реалізації на митній території України. Проте при реімпорті застосовується такий самий режим оподаткування податком на додану вартість, як і при імпорті. При цьому в даному випадку цей податок сплачує реімпортер. Окрім того, особа, що переміщує товари в режимі реімпорту, сплачує суми, одержані експортером як виплати або за рахунок інших пільг, наданих під час вивезення (експорту) цих товарів, а також проценти з цих сум, нараховані за обліковою ставкою Національного банку України. Повернення сум мита здійснюється в валюті України. Забезпе-чення повернення вказаних сум покладається на Державне казначейс-тво за поданням відповідних митних органів. В кожному конкретному випадку це подання є безпосередньою обов’язковістю відповідного митного органу, який проводив митне оформлення товарів, що пе-реміщуються в режимі реімпорту [1]. Проте ні в діючому, ні в плано-ваному кодексі поки не зазначено чітко процедуру та строки повер-нення сплаченого мита.
Таблиця Приклад типового обліку реімпортних операцій № з/п Зміст господарської операції Кореспонденція рахун-ків дебет кредит 1 Відвантажено товар на експорт 362 702 2 Списано собівартість реалізованої продукції 902 28 3 Розрахунки за транспортування в межах митної території України 93 631 631 311 4 Розрахунки за митом та акцизним налогом (якщо товар піда-кцизний) 642 311 93 642 5 Розрахунки за митним збором 377 311 93 377 6 Розрахунки по ПДВ 644 641 641 644 7 Оплачено та нараховано витрати з перевезення товарів та його збереження на складі за кордоном 685 312 93 685 8 Повернуто товар в Україну як реімпортований 902 28 791 902 9 Списано контрактну вартість товару 362 702 702 791 10 Оплачено та нараховано витрати за доставку товару до при-кордонного пункту України 685 312 28 685 11 Розрахунки за митом та акцизним налогом (якщо товар піда-кцизний) 28 642 642 311 12 Розрахунки за митним збором 28 377 377 311 13 Оплачено витрати за доставку реімпортного товару до підп-риємства 28 685 641 685 685 311 14 Списано витрати з експорту товарів 791 93 15 Повернуто митними органами підприємству раніше нарахо-ване і сплачене експортне мито на рахунок митного органу 642 716 311 642
Висновки. Таким чином, реімпорт – митний режим, відповідно до якого товари, що походять з України та вивезені за межі митної території України згідно з митним режимом експорту, ввозяться на митну територію України протягом певного періоду. Новим законо-давством планується скорочення цього періоду, в чому ми вбачаємо позитивний момент. До особливостей обліку реімпорту належить ко-респонденція рахунків Дт 642 – Кт 716 та Дт 311 – Кт 642, що свідчить про повернення раніше нарахованого та сплаченого мита на екс-портовані товари у зв’язку з їх реімпортом. Саме з цим пунктом є прогалини та незрозумілості як в діючому, так і в планованому зако-нодавстві. Тому перед прийняттям нового Митного кодексу необхідно докладно розробити та внести зміни до глави про митні режими, до розділу про реімпорт.
Литература 1. Митний кодекс України від 11.07.2002 № 92-IV // Інформаційно-аналітичний центр ТОВ «ЛІГА: ЗАКОН», 1991 – 2011. 2. Антонюк Л. Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації. – К.: КНЕУ, 2004. - 352с. 3. Кадуріна Л.О. Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності на підприємствах України: теорія, практика, рекомендації: навч. по-сібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 606с. 4. Законопроект Митного кодексу України від . [Електронний ре-сурс]. - Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/ webproc4_1?pf3511=40331.
|
|
| |