Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Суббота, 18.05.2024, 13:48
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Модератор форума: Lam3rok  
    Форум » Конференції молодих вчених і студентів » Розвиток міжнародних відносин та зов-нішньоекономічної діяльності підпри-ємств » Марченко Ю.С., Малік М.А., викладач ДонДУУ (ПЕРЕДУМОВИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАНН)
    Марченко Ю.С., Малік М.А., викладач ДонДУУ
    Lam3rokДата: Вторник, 25.10.2011, 22:08 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    ПЕРЕДУМОВИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕД В УКРАЇНІ

    Марченко Ю.С.,
    Малік М.А., викладач
    Донецький державний університет управління

    Постановка проблеми. Розвиток економіки будь-якої країни, зок-рема вітчизняної, залежить від результатів зовнішньоекономічної дія-льності, яка повинна бути спрямована на вирішення конкретних за-вдань, що стоять перед національною економікою.
    В пepioд ринкової трансформацiї економiки України першочер-гове значення має розробка на науковому фундаменті зовнiшньоекономiчної політики та механiзму її реалiзацiї з урахуван-ням світового досвіду. В той же час в Україні бракує фундаменталь-них, системних наукових дослiджень щодо особливостей зовнiшньоекономiчної політики країн з перехідною eкoномікою в умовах глобалiзацii світового господарства. Це i є причиною того, що в Україні після проголошення державного cуверенітету у зовнiшньоекономiчній політиці були допущені стратегiчнi помилки.
    Метою дослідження є визначення напрямів удосконалення сис-теми регулювання ЗЕД нашої країни відповідно до вимог світового співтовариства.
    Викладення основних результатів. Регулювання ЗЕД Україні пе-реважно економічними інструментами не може бути дійсним, оскільки в країні ще не оформилися нормальні ринкові відносини і країна в цілому в "борговій ямі" у іноземних кредиторів.
    Представляється, що протягом найближчих кількох років регу-лювання ЗЕД вимагає в першу чергу адміністративних інструментів, оскільки ефект від їх застосування може бути більш високим і більш швидким, ніж від економічних інструментів.
    До зовнішньоекономічного регулювання належить:
    ­ забезпечення збалансованості економіки та рівновага внут-рішнього ринку держави
    ­ стимулювання прогресивних структурних змін в економіці
    ­ створення сприятливих умов для залучення національної економіки в систему світового поділу праці
    ­ наближення до ринкових структур розвинутих країн.
    Регулювання такої діяльності здійснюється на підставі законів України, регуляторних актів, економічних засобів оперативного регу-лювання, рішення недержавних органів управління економікою.
    Пріоритетність адміністративного регулювання для розвитку зо-внішньої торгівлі в найближчі роки не слід зводити до використання декількох найбільш жорстких відповідних інструментів репресивного характеру. Важливо задіяти весь розроблений світовий практичний арсенал таких засобів (в зарубіжних країнах лише в області квотування та ліцензування можна нарахувати десятки їх видів) і створити з їх допомогою комплексну систему управління ЗЕД. Її метою має стати не стільки обмеження торгівлі, скільки контроль за розвитком, не створюючи перешкод (в т. ч. і чисто бюрократичних), а стимулюючи у всіх випадках, за винятком тих, коли збиток національному госпо-дарству від комерційних операцій з закордоном перевищує вигоду, і це піддається кількісному визначенню.
    Використання адміністративних інструментів, враховуючи наро-стаючий процес інтеграції економіки України в систему світового го-сподарства, включаючи зближення з ГАТТ / СОТ, необхідно поєдну-вати з загальновизнаними у світі правилами регулювання зовнішньої торгівлі, зокрема, декларувати встановлення таких інструментів як тимчасових (з встановленням причин), передбачати поширення по-ложень відповідних документів на всіх торгових партнерів (винятки можливі лише стосовно країн, що розвиваються) і змінювати проце-дуру регулювання тільки на основі опублікованих законодавчих актів.
    При всьому значенні економічних інструментів регулювання ЗЕД в довгостроковому плані і високий авторитет у міжнародному співто-варистві ці інструменти в даний час і в найближчі роки, навіть квалі-фіковано розроблені за найкращими світовими зразками і оперативно - коректовані, можуть не дати очікуваних результатів в обстановці економічної нестабільності, дефіциту і інфляції. Розробка економічних інструментів, за деяким винятком, могла б бути корисною в роз-рахунку на більш віддалену перспективу.
    Найважливішим завданням зовнішньоекономічної політики є вдосконалення зовнішньоекономічних зв’язків, механізму державного регулювання зовнішньої торгівлі, оптимальне збереження і вико-ристання експортних та імпортних ринків з метою всебічної підтримки внутрішнього ринку збуту. Розширення та поглиблення зовніш-ньоекономічних зв’язків України з країнами світу, отримання макси-мального економічного ефекту не може відбуватись без удосконален-ня експортно-імпортної політики України. Реалізація повного призу-пинення вітчизняного виробництва і його нарощування в майбутньому неможлива без розробки Державної програми розвитку експортного потенціалу України (стандартизація і специфікація продукції згідно з вимогами країн-імпортерів, розширення експорту, інформаційна підтримка експортерів, удосконалена податкова система та митно-тарифне регулювання).
    Державне регулювання експорту повинно базуватись на оцінці міри насиченості відповідними товарами певного зарубіжного ринку з тим, щоб забезпечити вигідні умови для укладання контрактів з іно-земними контрагентами.
    Зовнішньоекономічна імпортна політика має бути спрямована на стимулювання внутрішнього виробництва через використання обме-женого та зваженого протекціонізму, з метою захисту ефективного національного товаровиробника шляхом застосування високих ставок ввізного мита.
    Висновки. На перехідному етапі розвитку економіки України держава повинна відігравати домінуючу роль у процесі формування і коригування торговельних потоків, а також у нарощуванні експорт-ного потенціалу країни, дієвому захисті національного товаровироб-ника і ринку. З метою вдосконалення державного регулювання зов-нішньоекономічної діяльності, розробка Державної програми розвит-ку експортного потенціалу дасть змогу стимулювати вітчизняний ек-спорт на зарубіжних ринках. З метою ефективнішого законодавчого врегулювання питань, існуючих в цій сфері треба вдосконалити пра-вову систему. Всі ці заходи сприятимуть стабілізації національної економічної системи, що сформує умови для переведення зовніш-ньоторговельної діяльності в режим переважного саморегулювання за допомогою ринкових механізмів.

    Література
    1. Письмаченко Л.М. Історія розвитку державного регулювання ЗЕД в Україні //Економіка та держава.-2007.-№10.
    2. Либералізация ЗЕД в Україні [електронний ресурс] – Режим дос-тупу: http://www.masters.donntu.edu.ua/2002/fem/grebennikov/lib /index4.htm
    3. Поважний С.Ф., Батченко Л.В., Мойсеенко К.Є. Теоретико-методологiчнi засади державного управління ЗЕД // Збipник нау-кових праць ДонДУУ: «Державне регулювання розвитку ЗЕД в умовах мiжнародних iнтеграцiй¬них процесів».- Серiя "Державне управлiння». - Т. VI.- Вип. 52. – Донецьк: ДонДУУ, ¬2005. - 297 с.
     
    Форум » Конференції молодих вчених і студентів » Розвиток міжнародних відносин та зов-нішньоекономічної діяльності підпри-ємств » Марченко Ю.С., Малік М.А., викладач ДонДУУ (ПЕРЕДУМОВИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАНН)
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2024