Сайт сотрудников высшей школы
Форма входа
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 54
Друзья сайта
  • Сайт ДонГУУ
  • Wiki
  • Сайт ДонНТУ
  • Сайт ДонНУЭТ
  • Среда, 18.12.2024, 12:43
    [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Модератор форума: Lam3rok  
    Ткаченко В.С., Траханова Н.Г., викладач ДонДУУ
    Lam3rokДата: Вторник, 25.10.2011, 22:34 | Сообщение # 1
    Зло
    Группа: Администраторы
    Сообщений: 209
    Репутация: 9999
    Статус: Offline
    СУЧАСНИЙ СТАН І ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

    Ткаченко В.С.,
    Траханова Н.Г., викладач
    Донецький державний університет управління

    Постановка проблеми. Вітчизняна туристична галузь має всі пе-редумови для інтенсивного розвитку внутрішнього та іноземного ту-ризму: особливості географічного розташування та рельєфу, сприят-ливий клімат, багатство природного, історико-культурного й турис-тично-рекреаційного потенціалів.
    У галузі туризму на сьогодні існує багато проблем. Ситуація, що склалася в туристичній сфері останнім часом, вимагає активного по-шуку туристичного продукту шляхом подолання кризових явищ та інтенсифікації виробництва із забезпеченням необхідної його якості.
    Мета дослідження:визначити тенденції розвитку і проблеми притаманні туристичній галузі України на сучасному етапі, виявити можливі шляхи вирішення проблем.
    Викладення основних результатів. Туризм є однією з найприбут-ковіших галузей світової економіки і за економічною віддачею вийшов на її провідні позиції: на нього припадає близько 10% виробленого у світі валового продукту та 30% світової торгівлі послугами. Також у ньому акумульовано приблизно 7% світових капіталовкладень. Кількість міжнародних туристичних мандрівок постійно зростає, у 2010 році туристичний рух склав 937 млн. чол. У першій половині 2011 р. обсяг міжнародного туризму виріс майже на 5% [1].
    На фоні світового туризму закономірно постає питання про роль України на світовому ринку туристичних послуг. Вже втретє експерти Давоського форуму проводять глобальне дослідження конкуренто-спроможності країн в сфері туризму і курортів. За даними 2010 року Україна посіла 85-е місце в рейтингу, а в 2007-2009 рр. вона знаходи-лася на 77-й позиції [2].
    Кількість туристів, обслуговуваних суб'єктами туристичної дія-льності України останнім часом почала повільно зменшуватися. Її динаміка з 2000 по 2010 роки представлена на рис. Так, в 2010 р. вона склала 2,28 млн. осіб, що складає лише 0,2% від світової кількості[3].

    Рисунок – Кількість туристів, обслуговуваних суб'єктами туристич-ної діяльності України.

    З наведеного рисунку видно, що за аналізований період кількість іноземних туристів коливається. Після 2000 р. помітне стабільне зро-стання, але у 2004 – 2005 рр. спостерігається найменша кількість ту-ристів за останнє десятиріччя. У 2006 році відбулося зростання тури-стів майже вдвічі, а останні 3 роки характеризуються незначними ко-ливаннями.
    Усього іноземних туристів в України станом на 2010 р. нарахову-валось 1083 тис. осіб. Найбільша кількість з РФ – 32,7%, Польщі – 13,3%, Білорусі – 12%, Німеччини – 7%, США – 4,3%, Сполученого королівства та Італії – по 3%, Франції, Ізраїлю та Туреччини – по 2%[4].
    Територія України має унікальні передумові для формування ре-креаційно-туристичного комплексу. Це, насамперед, комплекс фізико-географічних, гідрологічних, структурно-геологічних та інших па-раметрів. Наявність кількох природно-кліматичних зон і розташування в межах водозаборів двох морів – Чорного та Азовського. Але рек-реаційно-туристичний комплекс реалізує свої можливості лише на третину [5].
    Серед проблем, які перешкоджають розвиткові туризму в Україні можна виділити такі:
     відсутність скоординованої висококваліфікованої та грамотної системи дії;
     не застосовуються новітні технології, які вже існують в інших країнах;
     оцінки не відповідають Міжнародній системі оцінки якості (ISO 9000 ISO 2000);
     збідніла матеріально-технічна база;
     жахлива екологічна ситуація;
     незадовільний стан автомобільних доріг;
     маркетинг на дуже низькому рівні: майже не має реклами про український туризм;
     занепад існуючих пам'яток історії та архітектурного мистецтва: відсутність коштів на реконструкцію, недоліки нормативно-правової бази;
     нестабільна політико-економічна ситуація країни [6,7].
    Ці проблеми терміново необхідно вирішувати для подальшого процвітання цієї галуззі та виходу на світовий ринок. Так, розвиваючи маркетинг, необхідно розробити активну рекламну компанію, яка буде діяти не лише у країні, а і за її межами: захоплююча телевізійна та радіо реклама, листівки та акції (не лише у обласних центрах, а й віддалених регіонах).
    Екологічна ситуація у державі є несприятливою та заважає роз-виткові, усі знають про Чорнобильську аварію та наявність великої кількості териконів, шахт. Необхідно розробляти нові програми оздо-ровлення країни водночас із маркетинговими та іншими проектами.
    Значну кількість наведених проблем можливо вирішити за раху-нок інвестування. На даний момент залучаються інвестиції у зв'язку з проектом ЄВРО-2012 (у 2010 р було виділено близько 1 млрд. грн.). Для України - це величезний шанс для подальшого інвестування, на-лагодження політичних та соціальних відносин з іншими країнами. Сьогодні країна знаходиться на роздоріжжі, в неї є 2 шляхи: успішно вхопити шанс, процвітати і отримувати надходження в бюджет від надання туристичних послуг, або не докладати ніяких зусиль і з часом відбудеться повний занепад туристичної галузі.
    Висновки. Проаналізувавши місце туристичної галузі країни та її можливості, можна сказати, що країна має величезніший потенціал для розвитку, але останнім часом він використовувався недостатньо.
    Туристичний бізнес має сформовані проблеми і для їх подолання необхідна ефективна інформаційно-технічна інфраструктура і фінан-сове забезпечення. Також перед Україною стоять основні задачі - створення позитивного образу як туристичної держави; активне про-сування національного туристичного продукту як на внутрішньому, так і на міжнародному ринку туристичних послуг; створення транс-портних кордонів. Для цього необхідно використовувати інновації в туристичній галузі, що сприятиме появі нових оригінальних туристи-чних продуктів, комплексному використанню та збереженню навко-лишнього природного середовища та культурної спадщини.

    Література
    1. World Tourism Organization UNWTO. - [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://unwto.org/ru.
    2. World Economic Forum. - [Електронний ресурс].– Режим доступу: http://www.weforum.org/.
    3. Міністерство інфраструктури України. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mintrans.gov.ua.
    4. Державна служба статистики України. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
    5. Гостєва Н.П. Місце туристичної індустрії України у світі./ Н.П. Гостєва // Держава та регіони: державне управління. – 2009р. - №2 – С. 45-50.
    6. Дмитренко В.М. Проблеми й тенденції розвитку туризму в Укра-їні./ В.М. Дмитренко // Держава та регіони: державне управління. – 2007р. - №3 – С. 63-67.
    7. Сколе. Туризм в Украине: проблемы, перспективы развития. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://skole.com.ua.
     
    • Страница 1 из 1
    • 1
    Поиск:


    Copyright PBL © 2024